خبر و اخبار حضور سفیر سوریه در روسیه


ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه با تاکید بر موضع سوریه در رد هر گونه تماس و همکاری و هم دستی با گروه های تروریستی گفت: دولت سوریه هیچگاه با تروریست ها مذاکره نمی کند و به مبارزه تا ریشه کنی پدیده تروریسم در این کشور ادامه خواهد داد.

رياض حداد سفير سوريه در روسيه با تاكيد بر موضع سوريه در رد هر گونه تماس و همكاري با گروه هاي تروريستي گفت: دولت سوريه هيچگاه با تروريست ها مذاكره نمي كند و به مبارزه تا ريشه كني پديده تروريسم در اين كشور ادامه خواهد داد.

حداد روز يكشنبه در گفتگو با راديو دولتي صداي روسيه گفت: ما هيچوقت با تروريست ها تماس نمي گيريم و با آنها وارد مذاكره نخواهيم شد.
وي افزود: سازمان ملل، روسيه و قدرت هاي ديگر نبايد انتظار داشته باشند كه ما با تروريست ها مذاكره مي كنيم.
سفير سوريه گفت:فقط باگروه هاي مخالف دولت سوريه كه اعضاي آن سلاح به دست نگرفته و درقتل عام ها شركت نكردندوگروه هاي معارض به وحدت و يكپارچگي كشور اعتقاد دارند سروكار خواهيم داشت.
وي چنددستگي گروه هاي معارض را عامل جلوگيري از برگزاري كنفرانس ژنو۲ عنوان كرد و گفت: وزير امور خارجه روسيه هم اخيرا به ضرورت تشكيل هياتي واحد از سوي معارضان براي شركت در كنفرانس ژنو۲ اشاره كرد.
وي افزود: گروه هاي معارض براي اين منظور بايد با كشورهاي حامي خود شامل تركيه، عربستان سعودي و فرانسه به توافق برسند.
سفير سوريه در روسيه در باره مشاركت كشورها در كنفرانس ژنو۲ گفت: با توجه به اين كه دوستان روس مبتكران برگزاري كنفرانس ژنو۲ هستند با كشورهايي كه روسيه براي مشاركت در اين كنفرانس پيشنهاد
مي كند موافقيم.
وي در قسمت و بخش ديگري از اين مصاحبه راديويي بیان داشت و گفت كه عليه سوريه توطئه اي بين المللي جريان دارد.
سفير سوريه معتقد است همه مسايل اين كشور از دوره رويدادها و قيام ها در كشورهاي عربي شروع و آغاز شد و اين تحولات كه به بهار عربي معروف شد، با هدف حفظ برتري غرب و آمريكا در منطقه خاورميانه جريان يافت.
وي اضافه كرد: تروريست هايي كه در اين جريانات فعاليت داشتند از سوي عربستان سعودي، قطر و كشورهاي غربي و در راس آنها آمريكا، فرانسه و انگليس حمايت و پشتيباني مي شدند.
سفير سوريه گفت: براي اين منظور آمريكا با گروه هاي افراطي به همكاري پرداخت و از تجربه خود دراين زمينه در افغانستان استفاده كرد.
وي با بيان اين كه آمريكا گروه هاي افراطي اسلامي را به وجود آورد، اظهار داشت: از گروه هاي مهم افراطي مي توان به اخوان المسلمين اشاره كرد كه دولت سوريه از سالهاي دهه ۸۰ ميلادي به مبارزه با آن پرداخت.
وي گفت:ملت سوريه بر افراطي ها غلبه كرده و آنها به خارج رفتند و چند سال پيش با شعارهاي جديد دمكراسي به كشور بازگشتند.
سفير سوريه افزود: هدف آنها در ابتداي بحران سرنگوني حكومت سوريه بود اما درعمل هدف نابودي سوريه را دنبال مي كنند و با اين هدف شوم با حاميان خارجي خود به توافق رسيدند.
حداد با بيان اين كه آمريكا در راس كشورهاي حامي گروه هاي تروريستي ضدسوري است،اظهار داشت: بوش سياست جنگ افروزي را دنبال مي كرد اما از نظر اقتصادي و سياسي باخت اوباما با درس گرفتن از اين مساله با به اصطلاح سياست نيروي نرم با جنگ سياسي و اطلاعاتي وارد ميدان شد و در حال حاضر توسط ديگر كشورها جنگ عليه سوريه را مديريت مي كند.
وي افزود:درحال حاضر گروه هاي تروريستي همچون جبهه النصره و معارضان سوري ازجمله اخوان المسلمين با كمك هاي غرب به سركردگي آمريكا به جنگ با ملت و دولت سوريه مي پردازند.
وي گفت:درهماهنگ با اين سياست ضدسوري،اتحاديه اروپا، آمريكا و اتحاديه عرب هم تحريم هاي سياسي و اقتصادي عليه سوريه اعمال كردند كه بر زندگي مردم سوريه تاثير منفي گذاشته است.
سفير سوريه يادآوري كرد:غرب و متحدان عرب آن در منطقه جنگ اطلاعاتي گسترده و بي سابقه اي را عليه كشور و مردم سوريه به راه انداخته و در اين اقدام بين المللي از پخش كانال هاي تلويزيوني دولتي سوريه از طريق ماهواره ها جلوگيري مي شود.
وي به تشريح خسارت هايي كه تروريست ها به سوريه وارد كرده اند پرداخت و اضافه كرد:آنها نيروگاههاي برق را نابود كردند و كنترل تعدادي از چاههاي نفت را در اختيار دارند و كارخانه ها را به غارت برده و دستگاههاي پيشرفته را به تركيه منتقل كردند و بر اثرحملات آنها شبكه راه آهن كشور دچار خسارات سنگيني شده است و بسياري از آثار گرانبهاي فرهنگي و هنري را به سرقت برده اند.
وي با استناد به آمار رسمي گفت: گروه هاي تروريستي ۶۷۵ باب بيمارستان، حدود ۷۷۰ كارخانه و ۳۰۶۲ مدرسه را تخريب و نابود كرده اند و ۵۵ باب مسجد و كليسا هم تخريب شده است .
وي اضافه كرد: انها با اين همه خسارت كه به كشور وارد آورده اند مي گويند خواهان اصلاحات هستند و كشورهاي اروپايي و آمريكا و كشورهاي عربي هم از اين همه وحشيگري حمايت كردند.
حداد گفت: اما ملت سوريه ايستاده است و دردو سال گذشته مردم با حمايت از دولت و رييس جمهور دربرابرگروه هاي تروريستي،ضربات سنگيني به آن وارد كرده است و ارتش سوريه در مناطق مختلف با تروريست ها مي جنگد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 29 مهر 1392